Une nouvelle Comète au US

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cvf
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par cvf »

fredV a écrit : mar. juin 13, 2023 12:38 am Ok, I see no worries. I checked with Speedway online shop and I saw that the Eddie Mayer manifold and Offenhauser heads were still available there.
But no performance camshaft or double valve springs you're right!
Ok, pas de soucis. J’ai vérifié auprès de la boutique en ligne Speedway et j’ai vu que le collecteur Eddie Mayer et les têtes Offenhauser y étaient toujours disponibles.
Mais pas d’arbre à cames performant ou de ressorts à double soupape, vous avez raison!
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par cvf »

aelam@nyc.rr.com a écrit : lun. juin 12, 2023 11:58 pm “I was asking the question regarding the camshaft because I noticed that you used Isky valves springs.”

— Oh! I think that is just the box where they were holding the custom pistons. Sorry for the confusion.
— Ah ! Je pense que c’est juste la boîte où étaient rangés les pistons . Désolé pour la confusion.
bob miller
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par bob miller »

for my engine i order to H and H flatheads . and also reid's rod parts .you can follow engine modifications on the HAMB forum .
Dominique
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par aelam@nyc.rr.com »

This is probably not that interesting but wanted to mention it. A month ago, batteries on the Comète were dead. It seems turning the ignition off, does not cut off power to everything and there must be a leak somewhere. In my other cars, I always have a hard battery cut-off switch and all goes well. I had not yet installed one on the Comète.

In any case, as a short term measure, I installed this tiny 6V lithium motorcycle battery (I believe the only 6V lithium vehicle battery made). So far so good! It starts the engine without a problem, seems to charge well (I think it has protection circuits inside). Best part — it weighs half a kilo.
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par cvf »

bob miller a écrit : jeu. juin 15, 2023 6:17 pm for my engine i order to H and H flatheads . and also reid's rod parts .you can follow engine modifications on the HAMB forum .
pour mon moteur je commande à "H H flatheads." et aussi chez "Reid'sRod Parts". Vous pouvez suivre les modifications de mon moteur sur le forum HAMB .
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par cvf »

aelam@nyc.rr.com a écrit : ven. juin 16, 2023 6:48 am This is probably not that interesting but wanted to mention it. A month ago, batteries on the Comète were dead. It seems turning the ignition off, does not cut off power to everything and there must be a leak somewhere. In my other cars, I always have a hard battery cut-off switch and all goes well. I had not yet installed one on the Comète.

In any case, as a short term measure, I installed this tiny 6V lithium motorcycle battery (I believe the only 6V lithium vehicle battery made). So far so good! It starts the engine without a problem, seems to charge well (I think it has protection circuits inside). Best part — it weighs half a kilo.

IMG_8458.jpeg
Ce n’est probablement pas très intéressant, mais je voulais le mentionner. Il y a un mois, les batteries de la Comète étaient mortes. Il semble que couper le contact, ne coupe pas l’alimentation partout et il doit y avoir une fuite quelque part. Dans mes autres voitures, j’ai toujours un coupe batterie et tout se passe bien. Je n’en avais pas encore installé sur la Comète.

En tout cas, à court terme, j’ai installé cette minuscule batterie de moto au lithium 6V (je crois que c’est la seule batterie de véhicule au lithium 6V fabriquée). Pour l’instant ça va! Elle démarre le moteur sans problème, semble bien charger (je pense qu’il a des circuits de protection à l’intérieur). La meilleure: il pèse un demi-kilo.
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par cvf »

Also, what other vehicle may use that lower differential ratio other than the Vendôme? Simca Chambord?
Ali

De plus, quel autre véhicule que la Vendôme peut utiliser ce rapport plus bas de différentiel; La Simca Chambord?
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par fredV »

The differential ratio on the Vedette 55 to 61 is 3.9, but the rear axle is not identical to the Comète.
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par cvf »

fredV a écrit : ven. juin 23, 2023 12:05 pm The differential ratio on the Vedette 55 to 61 is 3.9, but the rear axle is not identical to the Comète.
Le rapport de différentiel sur les Vedette 55 à 61 est de 3,9, mais l’essieu arrière n’est pas identique à celui de la Comète.
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par aelam@nyc.rr.com »

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Hi, I noticed that the rear axles on the Comètes, Vedettes, Vendômes look identical to ones on US Fords of the 40s. If that is the case, I can change the rearend ratio simply with this:

https://hotrodworks.com/product/new-193 ... nd-pinion/

Do uou think it would work?

Amicalement,

Ali
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par fredV »

Many French Ford parts are similar to US Ford parts, but there might be some slight changes.
The only way to be sure would be to disassemble your Comète rear axle and compare it to the US one.
Fred
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par aelam@nyc.rr.com »

IMG_5670.jpeg
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So, we bought this. Not crazy expensive. I will report how it works out.
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Re: Une nouvelle Comète au US

Message par fredV »

Thanks to let us know, I'm curious to hear about it!
It will be great if this could work... keep us posted.
Fred
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Re: Une nouvelle Comète au US

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fredV a écrit : dim. sept. 10, 2023 10:33 am Many French Ford parts are similar to US Ford parts, but there might be some slight changes.
The only way to be sure would be to disassemble your Comète rear axle and compare it to the US one.
De nombreuses pièces Ford françaises sont similaires aux pièces Ford américaines, mais il pourrait y avoir de légers changements.
La seule façon d’en être sûr serait de démonter votre essieu arrière Comète et de le comparer à celui des États-Unis.
Fred
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Re: Une nouvelle Comète au US

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fredV a écrit : jeu. sept. 14, 2023 12:27 am Thanks to let us know, I'm curious to hear about it!
It will be great if this could work... keep us posted.
Donc, nous avons acheté ceci. Pas si cher. Je dirais comment cela fonctionne.
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